2 Şubat 2011 Çarşamba

ben bu parcayi su an bizi dinleyen anneme babama ve tum sevdiklerime yolluyorum

Ben hem sarki dinleyip hem ders calisabiliyorum ama hem sarki dinleyip hem blog yazisi yazamiyorum. Bence irdelenesi bi durum. Oysa hem sarki dinleyip hem konusabilme ozelligine sahibim. Neyse, fonda “horozdan korkan oglan” tamlamasini iceren nadide bir turku var. Hayatimda ictigim en guzel kahve aromasina sahip olan kahvecideyim. Memleket hasreti cekmemden oturu “turku dinlersem keyfim yerine gelir” hipotezini hayata gecireyim dedim ama hipotez yanlismis, huznume huzun kattim. Cam kenarinda “aman bulguru gaynaaadirlar, serinde yayladiiiirlaaaar” esliginde goz yasi dokucem nerdeyse. Tabi bu duygusal halimde disarda hizlanan karin da etkisi olsa gerek. (“disarda hizlanan kar” da ibretlik bir tamlama bence). Birileriyle “noruyon” , “hadi gidek laa”, “yapaq mi” (yapaq’taki q girtlaktan cikicak) tarzi cumlelerle anlasmak, Recep diye birilerini bulup “irebec” diye seslenmek, “kele baciiiim” diye sasirmak istiyorum. Badem batili oldugu icin kulturlerimiz cakisiyor. Onun en siveli konusmasi sadece “gari” barindirabiliyor. Anne tarafimdan batili olmam hasebiyle “edivermek, yapivermek” fillerini kullansam da buyudugum sehrin “agzi” daha bi sicak geliyor, hele ki okyanus otesindeyken.

Evet hep beraber soyluyoruz: “Makaram sari baglar loy, kiz soyler gelin aglar”. Bu turku “Loperde” diye kelime icermekte, ne demek oldugunu bir “tik”la bulabilirim ama bulmicam, birakayim o da gizemli kalsin, ben kendi anlamlarimi yukleyeyim.

Neyse dost, 2 haftadir dogru duzgun ders calismiyorum ben biliyor musun? Zaten bugun okuldan cikarken bolum baskani gordu beni “erken degil mi eve gitmek icin?” dedi, “sanki okulda kalinca ders mi calisiyorum” demedim, “labda pencere yok” deyip, zeytinyagligimi konusturdum. Ufff, kafamda milyon sey var ders disi. Zaten bende “surekli plan yapma” hastaligi var. yani tamam bi isi planliyorum, sonra ayni plani tekrar tekrar kafamdan gecirip duruyorum. Plan yapmakta ustume yoktur zaten. Lisede de hic uymayacagim calisma planlari yapardim. Bari harcadigin zamanin hurmetine bir haftacik uy, ama yok bir gun bile uymazdim. Bir de sanirim “bunalim oncesi asiri mutluluk” tepkisi vermekteyim bugunlerde. Icimde firtinalar koparken dingin bir tavir sergiliyorum ki ben bu halimden korkuyorum.

Son olarak, sizleri gunun anlam ve onemini belirten bir turkuyle ugurluyorum. Ve Kirac’tan tum hanimlara(!) geliyor: Hanimey.

esen kaliniz

15 yorum:

AAAZZZZZZZLLLLiiiiiii dedi ki...

aaaa.. Carzy mochaaa pencernin disinda da Murray Avenue var. Off burnumun diregi sizladi gecti birden ahh ahh ne muhtesem blog yazilarima ilham olmustur o masa da benim. 2 yetenekli kocun akademiye veda edip yazarlik alaninda kariyer yapmaya karar vermesinde ne onemli bir rolu oldugunun farkinda midir acep masanin kendisi de?

Cafe Pepela dedi ki...

Feci ritmik bir post olmuş gaaari :)
(Bizsiz bizsiz iç bakalım kahveleri)

bininci tekil şahıs dedi ki...

@AAAZZZZZZZLLLLiiiiiii: canim dur ne akademiye vedasi (2 yetenekli koc'tan birini kendim olarak dusundum de bu cevap o yuzden:))zaten var ya, bugun okulun ordaki bi kahvecide calisayim dedim, sonra baktim acim Chipotle'nin de yanindayim, girdim, tek basima, nasil gozumde tuttun! ah bizim kiz olsaydi da karsimda da o otursaydi dedim, yani seni andim..

@Cafe Pepela:oo, Pepela'm ben sana taaa ne zaman dedim, gel beraber icelim, hatta ben ismarliyim sana diye! hatta ve hatta yanina cikolata ikramim da olur, dusun bu teklifimi:)

mintininmutfağı dedi ki...

ayyy bts'mmm,
elime mendil alıp,vir elimi belime koyup kendi başıma oynayasım geldi inanki...
ayyyyy tutamıycam bak kendimi...yok yok eşim deli der valla.zaten ağır abini biridir aşkımcım:)şimdi ders çalışırken sıkmıyim canını.oturayım ben en iyisimi...öptüm seni arkadaşım...

*Defne~ dedi ki...

benim icinde sizin orlardan tin tin iner pinar basinayi dinle :)

bininci tekil şahıs dedi ki...

mintininmutfağı: canim senin cocuktan enerjin kaliyor demek! Masallah:) sin de ne dersi calisiyor? tek ders calisan benim esim saniyordum:)

*Defne~: kendimi cok degisik hissediyorum su an:))) resmine bakiyoruuum, bakiyooorum, hala benzetemiyorum!!!:))

Cahide dedi ki...

Mesela ben Ülkemin değişik yerlerinde ömür geçirmiş biri olarak her tarafına ve her yöre şivesine aşinayımdır.Yörüklerin içinde büyüdüm mesela severim o şiveyi de. Ama anne baba tarafından Elazığlıyım ya, geçen bir Elazığ türküsü duydum ağlayasım geldi. Yani orada ne doğdum ne büyüdüm ama memleket başka bir şey demek ki.
"kar mı yağmış şu Harput'un başına?..." Hey gidi...
neyse ağlamadan kaçayım be...

Adsız dedi ki...

Abin dedi ki: Türkün gelemedi bizlere çünkü fizy iptal Türkiye'de biliyorsun..
Hem zaten ben dinlemeyeceedim, yengen dinliyivacekti

bininci tekil şahıs dedi ki...

@cahide: ama Elazig turkuleri de guzel oluyor.. sen de haklisin!

@abim: fizy TRde iptal mii??? o niye???? cok sey kaciriyorsunuz o zaman:)) neyse sen de youtube'dan ac turkuyu, kizin eminim cok sevecek:))

mintininmutfağı dedi ki...

tatlım napıyorsunnn bakim.hani yeni cicicş yazılar.eşim ingilizce çalışıyor harala gürele.
martta tek başına londraya gidecek görevi gereği.tek başına ilk yurtdışı seyahati.bu nedenle ingilizceyi hatmetmekle meşgul.senin eşin ne dersi çalışıyor balım.bak merak ettim bende.
sevgiler...

bininci tekil şahıs dedi ki...

BTS mintininmutfağı'na dedi ki...

aaah ah sorma, makalemde sorun ciktigi icin literatur arastirmasina geri dondum, makale okuyorum:((
benim esim hala ogrenci canim, is ariyior ama yaz sonunda mezun olacak daha. tezine calisiyor.
esini tek basina guvenip gonderdiklerine gore zaten ingilizcesi iyidir, calismasin senle ilgilensin:)

Hayatcemresi dedi ki...

Pek türkü ve şarkı ile aram yoktur,ama bazı türkülerin ibretlik sözleri var...
Cumanı tebrik etmek için uğramıştım,
cahilliğime ve anlayış kıtlığıma ver,yazıdan pek bir şey anlamadım :)))
hayırlı cumalar,sevgiler...

bininci tekil şahıs dedi ki...

BTS, Hayatcemresi'ne dedi ki...

Estagfurullah!! benim beynimde cok karmasik gecisler vardir zaten, ordan oraya atlarim, Badem uyarir beni, "simdi nasil geldin bu konuya" diye..
Hayirli cumalar:))

Cafe Pepela dedi ki...

Kandilini kutlarım gurbet kuşum..
Dualarında beni unutma e mi:*

bininci tekil şahıs dedi ki...

benden sana gelsin bi kutlama:)