8 Nisan 2011 Cuma

Benim de ekmek makinam var artik, beni de araniza alin

Simdi hala "Musaitseniz annemler size gelecek" haberleri gonderiliyor mu? Eskiden niye telefon edilmezmis de el altindaki cocuk gonderilirmis bilmiyorum. Gerci dur ya, oyle telefonlar da hatirliyorum. Ne naif di mi? Ne guzeldi cocuk halimizdeki aksam gezmeleri, aksamlari bize gelen misafirler, hele ki cocuklari varsa (ki hepsinin vardi). Muzun cok kiymetli oldugu zamanlardi.. Meyve kisminda cocuklara yarimsar muz verildigi gunleri hatirliyorum. Cocukken hicbir gun de muzu elimin tersiyle itecegimi dusunmezdim. O yillarda, babam pazardan herkese birer tane muz alirdi, kiymetinden yiyemezdik. Gerci abim hemen yerdi, kardesim de yarisini yer kalanini da kitlik zamaninda tuketmek uzere saklardi (abim bulup yemezse tabi). Bir seylerin "kiymetli" olmasi ne guzelmis. Ve dunya ne cabuk tersine donuyormus. Simdi de kiymetli olan annemin elleriyle yaptigi ve benim atayurttan getirdigim receller! Kucukken o recellerin yuzune bakmazdim oysa. "Anneee, benim canim tatli istiyor" mizmizlanmalarima annemin "ekmeye recel sur ye yavrum" onerisi cok sacma gelirdi.. (gerci hala cok sicak bakmiyorum bu teklife)
---------------------------------------------------------------------------
Insanlar beni kendimden gecercesine calisiyorum, didiniyorum ve yoruluyorum saniyorlar. evet yoruluyorum ama gucsuzlugumden, calistigimdan degil. Annem (Badem'in annesi olan annem) "Yavrum, bu kadar hirpalama kendini" diyor, hatta ruyasina gormus beni, ve ruyasinda da ayni telkinleri vurguluyormus, "biraz da cocuklarina, ailene zaman ayir" diyormus. "insAllah" dedim, ne diyim. Uyuzlugumdan kaynakli yorgun bir tipim var evet, bi de tabi kamburluk! Inanir misin bazen yemek yerken tabagin icine dusmekten, bilgisayar basindayken tuslara burnumla basmaktan korkuyorum. (Sacma korkularim oldugundan daha once de bahsetmistim.) Oysa ben internette vakit oldurmekten baska bir aktivitede bulunmuyorum aslinda.. Ha bi de plan yapiyorum surekli. Zaten okulda ders disi programlar yapiyoruz, surekli kafam orda. Velhasili kelam, blogumu okuyan sevgili dostlar ve aile efradi bir is yapmadigimi biliyorlar ama blogumu okumayan sevgili dostlar ve aile efradi bunu bilmiyorlar, ne aci.
---------------------------------------------------------------------------
Ifrat ve tefritte yasamayi gaye edinmis karakterimden oturu bugunlerde saglik mufettisi olarak gorev yapmakta, supheci kisiligimi simdiye kadar gonul rahatligiyla yedigim her nesneye karsi gostermekte ve "Aaaa bunun icinde koruyucu madde var", "oooo nooo onun icinde de mi MSG var","hmmmm, bunun icindekiler kismi 5 adeti geciyor demek ki bu yemek degil","uffff bu sutler hormon basilmis ineklerden elde edilmis", "kimbilir bu tavuklara ne yedirdiler, cik cik cik" diyerek mertebe katetmeye calismaktayim. Hatta saglikli olsun diye ekmek yapma makinasi aldik! (Tamam ya, ekmek yapma makinasini burda ekmekler cok pahali, kendi ekmegimizi yapalim da ucuza gelsin diye aldik. Yalniz ben bu hizda kotu ekmek yapmaya devam edersem un-su-elektrik parasi yillik ekmek parasini mumla aratacak gibi!). Bu arada, kahveye cok para veriyoruz buna bi cozum bulmali projemizin sonucunda aldigimiz kahve makinamizi da okula getirdim. Cooooook ozleyecegim canlarimin hediye ettigi cok ozel kahve cekirdekleriyle okulda sicak kahve keyfi yasiyorum, ne mutlu.

Lafima doyum olmaz ama sen kalk artik, islerin vardir, colugun cocugun, yapilacak yemegin, belki gorulecek dostlarin vardir. Yine beklerim, ama gelmeden haber ver de ocaga cay suyu koyayim, bir kek cirpayim...

NOT: Resim, 3 tanesi beni terk edecek olan, bir tanesi de benim tarafimda terk edilecek olan canlarim ve ben arasinda. (Bilmeden bana dogum gunu hediyesi almislar, hala bilmiyorlar:) ) Sizi ne cok sevdigimi, ayrilsak da beraber olacagimizi soylememe luzum yok di mi?

8 yorum:

Cahide dedi ki...

:) Bende çok sevdiğim dostlarımdan ayrılırken bana doyum olmaz,kalkayım artık derdim. Buna ne çok gülerlerdi:)Artık bu lafı söyleyecek kimsem kalmadı:((

Demek ekmek makinası aldın? Ben baktımda xl olanları bile bize yetmiyecek. bende bir leğen hamur yoğuruyorum. Fırınımda pişiriyorum, iki gün yiyoruz:)
sen aldığına iyi etmişsin.Mis gibi ekmek kokusuyla uyanırsın sabaha.

Ama böyle olmazki, bir yazıda 40 tane konudan bahsediyorsun. Bir sürü şey geliyor aklıma.Yaz yaz bitmiyor!
Neyse Allah'a emanet ol yorgun kız:)

Adsız dedi ki...

Duygularimiz karsilikli.Daha once "cok zeki yaratilmis" cici bir kiz oldugunu soylediler mi?Soylemedilerse haksizlik etmisler...Bu resimden bu notu cikarman cok hos,gercekten cok uymus:))

bininci tekil şahıs dedi ki...

@Cahide Abla: biz normalde bir haftada yedigimiz ekmegi bir gunde yedik bitirdik! hadi bunu bitirelim de yenisini yapalim, bakalim o nasil olacak diye:) Hatta Badem su an arkadasindan ekmek tarifi aliyor! Far Far Away'deki beyler de masallah cok becerikli:)

@Adini bildigim, kendisini sevdigim Adsiz: canim teveccuhun ama "cici" harici kalan kismi diyen olurdu.. ben kucukken ama, artik kimse demiyor, iyi ki Badem var, yoksa iltifat nedir bilmicem:)yalniz bu resim tanidik geliyor olmali:)

LaMa dedi ki...

demek dogum gunu olayi varmis, nice yillara olsun ins.
bir oncekinde 2 nisanda pasta yapilmis BTS'ye. onune gelene, her isteyene pasta yapildigi gunlerdi. pastalari yiyenler sonra baska seyler de yedi. bogazinda dursun demek icin gec,coktaaan sindirildi bosaltildi ama "yaptiklari burunlarindan gelsin" demek icin gec degil.

bininci tekil şahıs dedi ki...

@LAMA: canim mavi ekran verdim su an! Hayirdir yaaa?
29 Mart benim dogum gunum:) sen de bu sene yemek ismarladin bana (o hafta icinde, senin de haberin yok:) hatta taa Isvec'ten dogumgunu hediyem geldi, gonderenin de haberi yok:) )

denea dedi ki...

geçen biz de muzun nasıl kıymetli olduğunu konuşmuştuk tam... yarısını keser çay kaşığı ile yerdik hemen bitmesin diye. misafir geleceği zamanlar sayılırdı fazla değilse saklanır; gittiği zaman kalanlar itina ile ayıklanırdı:) ama çok tatlıydı, şimdi o kadar değil...

bininci tekil şahıs dedi ki...

o zamanlar her sey kiymetliydi! Bana Venus'ten Moment Jeans alindiginda ne cok sevinmistim:)

Adsız dedi ki...

Abin dedi ki: Geçen gün bir salkım muzu dolapta öyle yalnız, öyle mahsun görünce ben de aynı duygu ve düşüncelere sevk olmuştum :)