26 Eylül 2009 Cumartesi

gecmis zaman

volkan apartmaninin balkonunda abim, ve elinde bir siir defteri (ki o zamanlar cok gaz siirler okurdu, bir de ay-yildizli kolye vardi ama toprak orttuk ustune, acmicaz), beni karsisina oturtmus, bana kendi begendigi misralari okumakta.. Ben sıkıntıdan patlamisim, ama abimin hevesini kirmak istemememden ilgiliymis gibi davraniyorum, dinliyorum, guzel olduguna dair yorumlar yapiyorum. Aradan en fazla iki yil geciyor, yine volkan apartmanindayiz, bu sefer benim elimde ozenle belki de ozentiyle hazirlanmis bir defter, icinde can alici misralar (ki cogu ablamin ve abimin defterlerinden, bir de Mr. Siddik'in dil bilgisi ogretmek icin miydi neydi, o amacla yazilmis bir kitabindan kopyalanmis) ve siirler ilk genclik yillarini anlatan, ve karsimda kurban olarak kardesim. Ben begeniyorum ya, o da biraz dinlese o da begenecek, buna inaniyorum, ve okumaya devam ediyorum. Birden, yillar oncesi geliyor aklima, benim kurban oldugum gunler, birakiyorum. Sonra kendi kendime okumaya devam ediyorum, ucuncu sahsin siirinden basliyorum, hasretinden prangalar eskittim'e geciyorum, tum siirleri degil de dortluk olanlari daha cok seviyorum. "Oysa ben daha guzel ölürdüm, arka bahcede askercilik oynarken" misralarinin yillar sonra bile ezberde kalacagini bilmiyorum. Orhan Veli'yi cok fazla okumuyorum, herkes biliyor onu, ama Ilhan Berk'i farkli goruyorum (ki o zamanlar I. Berk'ti benim icin. Mr Siddik oyle yazmis kitabina). Arkadaslarimin onun adini ilk defa duymalari beni mutlu ediyor anlamsiz. "Siir gecesi" secmeleri oluyor, tek geciyorum, kafiyeli siirleri sevmem ama Mona Roza'yi seviyorum. "Sana, Bana, Vatanıma, Ülkemin İnsanlarına Dair"i buluyorum getiriyorum:

"Sonra sen gelmelisin dilimin ucuna adın gelmeli
Adın kurtuluştur ama söylememeliyim
Can kuşum, umudum, canım sevgilim"

hele o bitiris, sanki Erdem Beyazit kimseye soylememis ama bir bana soylemis gibi havalara giriyorum, seviyorum. Derken, "Sürgün Ülkeden Başkentler Başkentine"yle tanisiyorum, o siiri ben yazmadigim icin cok uzuluyorum, oysa nasil da guzel yazilmis, hele "senin kalbinden surgun oldum ilkin" nasil guzel soylenmis, nerden de akla gelinmis oyle bir cumle, gipta ediyorum (ki yillar sonra kimlere gipta edilebilir, kimlere edilmez ogreniyorum). Oysa benim de yazdigim siirler var, yazarken harikaymis gibi gelen ama yillar sonra bir dolap duzeltme seansinda ansizin cikinca dunyayi durdurup saatlerce okunan ve aslinda cocukluk oldugu aynelyakin anlasilan. Ahlisima bulunuyor bir baska seansta

"Ben -2'yim, sen reel sayilardaki karekokumsun,
Ben ekvatorum, sen 24 saat gunduzumsun"

Karar veriyorum, siir kabiliyetim yok, duz yazi, dumduz, en guzeli. Sonra "jelibon"geliyor aklima, simdi nerde acaba...

7 yorum:

zeynepikonun anasi dedi ki...

karekokulu dizelerin, facebook'a favorite quotes kismina koyicam, adin gizli mi kalsin yoksa mahlep yok matlap makber maklas, (ay takma ismin eski dilde havali bir adi vardi onu hatirlamaya calsiiyorum) mi kullanmak istersin?

lacivert karınca dedi ki...

mahlas, mahlas komsuuu...devamını beklıyoruz, sana bayılıoruz...

bininci tekil şahıs dedi ki...

:)
sevgili zeynepikonun sevgili anasi, zaten icimde zehirli bala karsi bir istek oldugunu kesfettim, beni orda burda favorite yaparak simartma:))

sevgili sirin karinca, ben de sana:))

zeynepikonun asil oldugu kadar kiskanc anasi dedi ki...

ay ben de bana bayilio sanmistim, sana mi bayiliomus!
kiz karinca, ne merakliymissin yorum birakmaya kiskandim bak simdi!

bininci tekil şahıs dedi ki...

anons ediyorum: biz lacivert karincayla birinci cogul kisiyiz (bu ne demek simdi?)

Cahide dedi ki...

Dün akşam yine yalnız rıhtımlarda dolanıyordum.Senin eski ömr-ü güzeştelerine bakayım dedim.tam bu sayfaya bakınırken elektrik kesildi.
Başka sayfaya geçsem geçemem.kapatmadan tüm sayfayı baştan sona okudum:P
farkettim ki;o çok muzip yazıların altında duygu yüklü içli bir kız saklı.
Farkettim ki sende benim gibi hüznü,salya sümük ağlamayı çok seviyorsun...

bininci tekil şahıs dedi ki...

@Cahide: Ilahi Cahide Abla yani, ask olsun, elektrikler kesilmese okumayacaktin yaniiii!:)))

benim ne sulu goz oldugumu tahmin bile edemezsin! cok da kirilgandir ayrica kalbim, kirilir durur, alciya alirim, bi turlu eski haline donemez, oyle kalir..