12 Ekim 2009 Pazartesi

“Evdeki yalnız üye”

Blogta ciktigim gezinti esnasinda, ki cok kisa surdu, mutfak’ta sadece bir üyenin oldugunu gordum, ve yalnizliktan muzdarip oldugum su gunlerde hem kendi yalnizligima hem onun yalnizligina care olmak adina bu yaziyi yazmaya karar verdim (bknz. gereksiz bilgiler). Neyse, bugunku yontemim (tarif degil desem de kimi kandiricam) pirinc pilavi ve kofte icin (ooooo, cok ilgiiiinc, cok degisiiiik!!). zaten amacimiz ilginclik degil, bildik birileriyle yalnizlik gidermek:) once, bir gece boyunca ates ustunde unutuldugu icin yanmis caydanlik altina su konur, ve bu ikili haftalardir temizlenmeyen ocaga konur (midemiz burda kalkti zaten, vaz mi gecsem bu yazidan?) bu arada ele tek kullanimlik eldivenler gecirilir, kac gram oldugu gerek 2.27 kg sekerle olsun, gerekse 453 gram kuru borulceyle olsun yapilan karsilastirmalara ragmen bir turlu heseplanamayan ama 600 gram oldugu tahmin edilen kiyma derin bir kaba konur (zaten evde de ya duz kap vardir ya da derin kap, ortasi yoktur) sonra uzerine yarim bardak musluk suyu, bir yumurta, 5/8 paket kofte harci konur, ve karistirilir. Bu islem bir dakikadan fazla surmez, hemen istenilen buyukluk ve sekilde kofteler en genis T-fal tavaya yerlestirilir (zaten evde tava da iki tanedir, bu cumlede annem goz yaslarini tutamaz, “vah vah kizimi ben sadece iki tane tavasi olsun diye mi buyuttum” diye icin icin uzulur), eldivenler cikarilir, tava ayni pislikteki ocaga konur, ates 3’e getirilir (ve bu esnada anneme “uzulme annem, tavam iki tane ama ocak ayarim 7 tane” denir, teselli edilir:) ) ve kofteler bir sureligine kendi kaderlerine terk edilir. Yeni alinan mavi ufak Teflon tencereye tereyag konur, sehriye bulunamayan bir gunde “egg noodle” adi altinda satilan eristelerin imdada yetistigi unutulmaz, onlara vefa gosterilir, bu sefer evde sehriye olsa da eristeler tercih edilir ve elle sıkılmak suretiyle parcalanarak erimis yaga katilir. Onlar renk degistirirken 1.5 bardak pirinc yikanir, cosss sesleri esliginde tencereye konur, biraz kavrulur (hatta 1-2 damla limon suyu eklenir, pilav beyaz olsun diye ama ben pilavimin beyaz olmasini asla istemem, herkes “esmer pirincle mi yaptin?” diye sormali benimkine) bu arada “ocakta yine suyu unuttun” diyen teyzelerin telasini gidermek icin ocaktaki su alinir, 3 bardak olculerek tencereye konur. Tad versin diye tuz eklenir (ki ben tuzsuzumdur, soya cekim). Kapak kapatilir, ates ayari 3’e getirlir (yani 7 tane ayar olmasi bi sey degistirmez, zaten bir favori vardir hep o kullanilir) saatler 13 dakikaya ayarlanir ve kofteler ters cevirilir. Pilav pismeye kofteler de piser, bu arada telim calar (disari kapinin zili bozuk oldugu icin gelenler zil calmaz beni arar, gerci hop-hop sirin gibileri asagidan bagirmayi tercih eder:) ) ben asla gidip asagi kapiyi acmam, anahtari atarim, evin kapisini acarim, daha gelenler gorulmeden onlara laf atmaya baslarim, sonra “aman efendim kimler gelmis” demem, cunku zaten biliyor olurum kimlerin gelecegini. Dostlari karsida gorunce mutlu olurum, hatta mutluluktan japona donerim:) ve artik mutfak’taki tek uyenin yalnizligi ebediyen, benim yalnizligim gecici bir süre devre dışıdır!

6 yorum:

*Defne~ dedi ki...

Ne kadar eglenceliymis yemekten onceki olaylar! Ben birdahakine o sahnelelere de katilmak istiyorum :) En favori sahnem de anneyi teselli etme bolumu :D
Ellerine saglik canimcim birdahaki daveti ve arka planlarda olanlari 4 gozle beklioruz :)

bininci tekil şahıs dedi ki...

canimcim, zaten eve gelenleri "calistirmak" konusunda kimse elime su dokemez:) senin icin cok hain planlarim var bir dahaki sefer icin:))

asliiiiiii:) dedi ki...

evitttt. mutfaktaki yanliz sahis kim bilmiyorum ama genlde ilk once glen 3. sahis ben olurum ve koftenin pismesi seanslarina genelde katirlirim. bu seanslarda coook sey ogrendim. 1 tavaya 20 kofte nasil sigdirilir. ev sahibemiz endustri muhendisi olunca herseyi verimli kullanmayi ogreniyoruz sayesindee. sairim bu yorum toparliyamicammm. sole btirmek istiyrum."BIRINCI TEKIL SAHIS" SEN BIZIM HER SEYIMIZSIIINN:)

bininci tekil şahıs dedi ki...

koftenin pisme seanslari, salata yapma seanslari, sofra hazirlama... bedavaya ekmek yok:) bi de canimcim, zaten cok musait bi yapim var (senle cok benzestigimiz icin sen kendinden de biliyor olmalisin) simartma beni:))

pervane dedi ki...

sevgili ve pek kıymetli 'birinci tekil şahıs',blogunun hastasıyız..(biraz arabesk bi ifade oldu sanırım ama haleti ruhiyemi yansıtıyor işte napalım:)) her yazıyı merakla beklemekte ve takip etmekteyiz,bilginize:))

lacivert karınca dedi ki...

evet evet, mutfaktaki üyelerin azlığından yakınma sakın, eminim benim gibi hayranlığını direk söyleyenler hariç bir dolu da yorum tembeli tiryakilerin vardır :)