27 Ocak 2013 Pazar

seker komasina girmek uzere olabilir miyim?

yapcam, yapiyorum, en uygun tarifi ariyorum, ay yapmasam mi sonra ustume kalir, derkeeeeeen 2013e "merhaba" dedigimiz su gunlerde (aa bi dakka ocak bitmek uzere) en sonunda omru hayatimda ilk kez, tek basima, bir basima asure yapmis olmanin hakli gururunu yasiyorum! tabi kendime ne denli guvendigimi de gormus oldum, herkese asure dagitmayi planladigim icin 50 kaselik yapmisim, ama gel gor ki cok tatli olmus (ki duyumlarim ve internet arastirmalarim beni "sicakken tatli olur, soguyunca tadi eksilir" hipotezine inandirmisti, ama yok, hicbir eksilme olamadi sekerinde (uzgun yuz). demek kiii 5 bardak degil 4 bardak kullanmak gerekiyormus sekerini!

simdiii yarin burdaki bi universitede asure programi var, simdiye kadar son anda dahi ausre yaptiracak birilerini bulmustum ama ne yazik ki bu kisilerin biri henuz dogum yapmis, birisi annesini kaybettigi icin acil atayurda gitmis, birisinin de 9 aydir uzakta olan esi gelmis oldugu icin hicbirinden rica edemedim. kacacak yerim kalmayinca da, burdan baska bi arkadasla sivadik kollari! ve bence optimum oranlarda bir tarifle sahalara giris yaptik. o arkadasla 100 kisilik hazirladik program icin, ben hizimi alamadim, o gidince kendi evimize de 50 kisilik yaptim, su an toplamda 150 kisilik (yani kase) asure var evde, ve tabi ki hepsini dolaba sigdiramiyorum (yine uzgun yuz). uzatmadan hemen tarifi buraya yazayim ki bir sonraki seferde "yaaa ben tarifi nereye yazmistim" diye elime gecen her kagit parcasini okumaya calismayayim! asure tarifi soyle:

Figure 1: programda ikram edilecek asurelerden bir kesit 
1 olcu bugday
1 olcu haslanmis nohut (evet ne yazik ki konserve kullandim)
1 olcu haslanmis kuru fasulye (kuru yazmama gerek yoktu tabi)(bu da konserve - white kidney beans)
yarim olcu pirinc
1 olcu kuru kayisi (minik kesilmis)
1 olcu kuru uzum (beyazi makbulmus)
1 olcu kus uzumu
10 adet karanfil
1 portakal kabugu (rendelenmis)
15 olcu su
4 olcu seker (sakin 5 olcu katmayin, pisman olursunuz! hele TRdekiler 3.5 katsin bence, cunku burdaki sekerler ordakilerden sekersiz, "sekersiz seker" ironik olamayacak kadar gereksiz bir tamlama oldu)
ve tabi ki ceviz falan.. (programa gidecek olanlara ceviz eklemedik, malum herkeste abuk subuk alerjiler mevcut! yaninda ikram edilcek ins.)

ben "olcu" olarak normal bir su bardagi kullandim ve 50 kase cikti.
oncelikle bugday bir gun onceden islatiliyor ve duduklude 30 dakika haslaniyor. haslarken ne kadar su koydugunuzu olcun, eger ki 4 bardak su koymussaniz sonrasinda 15-4 = 11 bardak su koyacagiz. yani toplamdaki su miktari 15.

asil onemli olan bugdayin ozlenmesiymis, iyice icinin acilmasi gerekiyormus. Bugday haslaninca kalan suyu (artik kac bardak kaldiysa geriye, isterseniz bunun bir bardagini portakal suyu kullanin) bugdayin uzerine koyuyoruz, ve kaynatiyoruz. kaynayinca  nohutu ve fasulyeyi ekliyoruz, biraz daha kaynatiyoruz (10 dakika falan, cok sabirsizlandigim icin acele acele yaptim). sonraaa pirinci, kayisiyi, uzumleri, karanfili yani seker harici her seyi icine atiyoruz. 15 dakika falan daha kaynatiyuz. kaynatiyoruz derken hafif fokurdayacak. karistiriyoruz bi de. en son sekeri atiyoruz. seker atinca anlam veremedigim bir sekilde sulaniyor asure! bu konudaki ilmi arastirmalarim devam ediyor! 10 dakika daha kaynatinca aliyoruz ocaktan. ilk basta civik bi sey oluyor, ama zamanla koyulasiyor. hicbir zaman kaskati olmuyor, zaten ben kati asureleri sevmem, ortasi iyidir! kendisi eski civikligini uzerinde barindirmiyor soguyunca ama bence kesinlikle sekerinde bir azalma hissedilmiyor (uzgun yuz). ben 5 bardak attim! keske "undo" gibi bir geri alma tusu olsaydi hayatin! ama tabi o kadar ugrastim diye yaklasik 4 kase yedim son 1 saat icinde, simdi de kusmak uzereyim! bi de tabi ben icine ceviz attim, karardi. ama olsun, ilkler guzeldir hep, mutlu oldum! geriye 46 kase kaldi, komsulara verilir mi ki bu kadar sekerli asure?

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik olsun,asure maceran çok keyifliymis :))
Bir dahaki sefere,sekerini azar azar tadina bakarak eklersen daha iyi olur...Degilmi ;)

bininci tekil şahıs dedi ki...

@Mihriban emir: haaaayiiiir, yaptigim yemeklerin tadina bakmak gibi bi huyum asla yoktur!:) kafami carpa carpa buldugum olculerim vardir benim:)

Unknown dedi ki...

Aaaaa neden tadina bakmazsin yaptigin yemeklerin :)
Hele asure yaparken kesinlikle tadina bakmadan olmaaaaazzz,o kadar kisiye dagitiliyor ;)

bininci tekil şahıs dedi ki...

@mihriban emir: oyle olmali tabi de, icim pek almaz benim, bi de usenirim.. ama ogrendim, bakmak gerekmis!

Unknown dedi ki...

Nerlerdesin ?
Merak ettim...

bininci tekil şahıs dedi ki...

@mihriban emir: Turkieydeyiiim, ins bu carsama donecegim:)

Unknown dedi ki...

iyi olmana sevindim,
hayirlisiyla donersin insaAllah,hayirli yolculuklar ;)

Lezzet Taneleri dedi ki...

Ellerine sağlık aşurende gözüm kaldı..:-))) Bloğunuzu beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim.
http://lezzettaneleri.blogspot.com/